Calvin Harris - Heatstroke ft. Young Thug, Pharrell Williams, Ariana Grande

翻譯by 岱ana《轉貼請註明》 歌詞18禁

 

"Heatstroke"字面上是熱中暑,但哪有可能這麼單純阿~西洋音樂歌詞很多都引喻了不少性愛,這裡的"Heatstroke"偏向戀人作愛作到熱中暑或是一個女孩辣(hot)到讓人中暑。Calvin Harris以往都是電音,這次曲風很不一樣走類似70年代R&B的路線,加上萬年馬尾妹Ariana Grande的嗓音,很適合放鬆的時候聆聽。不過很多Calvin粉不喜歡這種調調,把過錯都歸咎到前女友Taylor Swift上XD。

 

[Intro: Young Thug]
Won't you please 可以請妳
Slow it down? 放慢腳步嗎?
I'm tryna talk to you, darlin' 我正嘗試和妳說話 親愛的
Tryna walk with you, darlin' 嘗試和妳說話阿 親愛的
Do you hear me? 妳有聽到我說話嗎?
And no-no-no-no-nobody can stop it 沒有-沒有-沒有-沒有-沒有人可以阻止
The love you got from me 阻止妳從我那得到的愛
And every time, I look out at my seat today 每一次我看向我的座位
They chase, they flash they flash, yes 他們追逐我,閃光燈閃著,閃著我們

[Verse 1: Young Thug]
Tell me how you feel right now  跟我說妳現在的感受
'Cause all I wanna do is keep it real right now 因為我只想保留當下的時光
I'm tryna beat it up, Beat Pills right now 我會把妳幹到升天,伴隨著Beats喇叭
Athletic in the sheets, I got skills right now 在床單裡我就是運動員,有著非凡的技巧
Break bread with some red baby hair 頂著我新染的紅髮與妳共進晚餐(Young Thug最近染紅髮)
Ballin' in the club, Ace of Spades, yeah 在俱樂部炫富再開瓶黑桃王牌香檳,爽~
Pop that bitch and spray it like 'Raid' 開瓶後和噴漆一樣到處亂噴
Yellow diamonds on you like a glass of lemonade 黃色鑽石戴在妳身上就像杯子裡的檸檬片
QB, I'll throw it 四分衛,我去了喔! (Quarterback,簡QB)
Teeth white, Newports 潔白無瑕的牙齒叼著一根高級的新港雪茄
I won't need, like shorts 什麼都不需要,長話短說
80 thousand dollar Birkin bag in the Porsche 保時捷裡面的八萬美元的柏金包
I'm tryna fuck with you 'til we on life support 我會和你作愛直到我們被送進醫院
I'll split it with you if we get half of Michael Jordan 如果我們有半個麥可喬登的身價,我會與你分享
No toilet tissue, I shit on niggas 'cause life is short (facts) 不需要衛生紙,人生苦短就直接拉在尼鴿身上(就是這樣)
No passport to go with me, I had to get deported 沒帶上護照,只好被驅逐出境

[Chorus: Pharrell Williams & Young Thug]
Release, let go, and have a good time 放鬆,讓他去,好好享受
Have a good, have a good time, yeah 享受美好,美好的時光
Have a good, have a good time 享受美好,美好的時光
Release, let go, and have a good time 放鬆,讓他去,好好享受
Have a good, have a good time, yeah 享受美好,美好的時光
Have a good, have a good time 享受美好,美好的時光

[Refrain: Ariana Grande & Pharrell Williams]
When you do things like this 當你這樣對我
And you set me free 你讓我感到自由
How can anyone get tired? 有誰會感到疲累呢?
When you do things like this 當你這樣弄我
And you set me free 你釋放了我
I think I've just been inspired 你開啟了我的新世界
Oh babe 噢 寶貝

[Verse 2: Young Thug]
Jeffery!  傑佛瑞! (Young Thug真實姓名)
Brand new chapter of a real you 開啟你真實生活的全新章節
She got every red bottom like a baboon 她擁有像狒狒屁股般的紅底鞋 (超貴的Christian Louboutin)
Hunnid' bottles in the club, real one room 俱樂部裡面有一百個瓶子,這才是所謂的房間 
Girl you gotta keep up with a boss move 女孩妳要跟上我的王者之路
King of the jungle, tycoon 我就像叢林之王,展現權威
Everybody thinking that's a cartoon 可不是其他人認為的動畫獅子王
We just wanna party, way back in the war room 我們只想開趴,在深處的房間開戰
Do you want some? No I don't, son 你想要來一些嗎? 我就免了,孩子
Tryna watch me ballin', do you want money? 看著我炫富,你想要錢嗎?
I'm just tryna turn up, tryna work something 我想試著玩得更瘋狂,想來點不一樣的
Shawty suck the dick good, she wanna fuck it first 這辣妹超會素懶啪,她想要第一個被我上
Hey mista, you a rat burn 嘿~先生,你這白吃白喝的智障
Good hair down her back 她的長髮飄逸在背上
Rich nigga, I like 'em ratchet 有錢的尼鴿,我就喜歡女孩搔首弄姿
Fuck it up, throw it back 盡興的前後搖
No shave, Brazilian wax 不用剃毛,巴西式除毛才是王道

[Chorus: Pharrell Williams & Young Thug]
Release, let go, and have a good time 放鬆,讓他去,好好享受
Have a good, have a good time, yeah 享受美好,美好的時光
Have a good, have a good time 享受美好,美好的時光
Release, let go, and have a good time 放鬆,讓他去,好好享受
Have a good, have a good time, yeah 享受美好,美好的時光
Have a good, have a good time 享受美好,美好的時光

[Refrain: Ariana Grande & Pharrell Williams]
When you do things like this 當你這樣對我
And you set me free 你讓我感到自由
How can anyone get tired? 有誰會感到疲累呢?
When you do things like this 當你這樣弄我
And you set me free 你釋放了我
I think I've just been inspired 你開啟了我的新世界
When you do things like this 當你這樣對我
And you set me free, boy 你讓我感到自由,男孩
How can anyone get tired? 有誰會感到疲累呢?
When you do things like this 當你這樣弄我
And you set me free 你釋放了我
I think I've just been inspired 你開啟了我的新世界

[Outro: Pharrell Williams & Ariana Grande]
Hey, hey 嘿、嘿
I could sweat like this all night 我可以流一整晚的汗
Oh, heatstroke, oh 噢~熱到中暑~噢~
I think you opened my eyes 你讓我大開眼界呢>///<

 

有錯誤煩請告知,謝謝!

喜歡我的文章嗎?歡迎到我的臉書專業按讚喔~

岱ana的微。跡百科

一併推廣你的粉絲專頁


arrow
arrow

    岱ana 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()